Alla inlägg under maj 2022

Av Hanna Boman - 25 maj 2022 14:38

HOPPSAN!

 

 


Nu så var ju detta igår som jag träffade Birgun i SecondHand för att fika med henne, då hon gick på sin rast vid 14-tiden (brukar ju vara så...)

Jadå, vi fick väl en go fikastund tillsammans där vi pratade om både "ditten & datten"!

Sen eftersom jag inte hade ätit så jättebra tidigare under dagen, då fick det ju bli lite extra på min fikabricka!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#gullbernavägen4  #stämjärnet



#2kopparkaffemedmjölk

#1ciabatta

#1grovisfralla

#1vaniljhjärta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 24 maj 2022 17:28

Nu vet jag nog inte riktigt vilken gång i ordningen som jag varit till Hälsohuset! Men det är ju i alla fall två gånger i veckan sedan den 5 maj!

Så detta är ju fortfarande på grund av den omtalande Rosfebern, att detta skulle hålla i sig så in i baljans länge trodde jag väl inte.

I torsdags då jag var där sist, blev inte benen inlindade...utan fick nån sorts stödstrumpa på både benen/fötterna, för då verkade benen se någorlunda ut av svullnaden!

Så för mig kändes det ju mycket BRA!


Men idag då jag kommer dig och blir undersökt, då är det där oförskämda högerbenet ganska så svullet återigen...så då blir benen inlindade igen. Så just nu får jag inte på mig ett par vanliga skor, utan får ha ett par "konstiga" skor som jag fått av den på Hälsohuset!


Idag så tog dem snabbsänkan återigen på mig, för att de skulle se hur den låg. Och nu så är jag äntligen "friskförklarad" från det i alla fall, med tanke på att det nu låg på 5...vilket kändes väldigt skönt!





#regionblekinge  #hälsohuset


#crp  #snabbsänkan

#rosfeber  #svullnafötterochben  #ödem








   




















   




Av Hanna Boman - 23 maj 2022 18:34

Efter att inte ha träffats på väldigt-väldigt länge, så bestämde vi oss för att träffas på lite tumanhand på

"Elsas lilla krog" och då beställde vi båda två en varsin pizza!

Själv har inte jag varit på Elsas lilla krog på jättelänge, så därför var det väldigt mysigt o gott att käka pizza där!


#elsaslillakrog #grönapizzor #brändaholm






TACK goa Bea för både mat -och pratstund idag!


      





 










 

Av Hanna Boman - 22 maj 2022 22:24

TEMADAG!

 


På dagen idag så är det visst PICKNICKENS DAG, och visst är det verkligen rätt årstid för att fixa sig en picknick och ta med sig ut. Just idag har det kanske inte varit den "rätta dagen" för att dra ut på en go & mysig picknick.


Nää, nu är ju inte jag den som brukar vara iväg på picknick så värst ofta... eller rättare sagt aldrig!



#picknickensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 maj 2022 19:54

Jahaja, nu så är det visst en massa ettor igen i dagens datum! Jomen visst, som vissa av er kanske redan vet...så brukar ju jag uppmärksamma sådant här.


Men jag tycker ju att det är lite roligt, trots allt. För varför skulle annars jag göra det? Hehe!


#dagensdatum #enmassatvåor

#220522

 

 

 

 

 

 

 

 

220522

 

 

Av Hanna Boman - 22 maj 2022 18:54

Alltså woow, vilken fantastiskt härlig gudstjänst det har varit idag.



~~~Innan förra söndagens gudstjänst var slut, så påanonnserades

det om att de som ville och hade instument skulle ta det med sig till

dagens gudstjänst.~~~


Och då var det lite fler instrument som spelades när församlingssångerna sjöngs, så himla kul!

Nu var ju inte alla som hade med sig instrument uppe på scenen, utan satt nere i bänkraden med!





 

Niclas Madestam & Niclas Collén

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens predikant: Niclas Collén

 

 

 

 

 

 


Sen så snabbt efter gudstjänsten var det ett relativt kort församlingsmöte, uppe i kyrksalen...så jag hann inte riktigt ta mig ner och fika först, utan det fick bli en halvsnabbis efteråt istället som minst givk lika bra!






 












 

 

      

Av Hanna Boman - 21 maj 2022 19:42

Eftersom Bea hade en kort jobbdag idag, så tog vi oss en fika tillsammans när jag dök upp strax efter tolv - hon slutade då.

Så då satt vi ett gaska bra tag o fikade innan vi sedan tog en runda i affären oxå.

Bea hittade en hel del, medan jag hittade 3 pysselböcker med BAMSE ~~och de var helt rena~~ (ingen som hade skrivit i dem).


#pingstkyrkankarlskrona #pingstkyrkansecondhand #gullbernavägen4 #stämjärnet




#2kopparkaffemedmjölk #1köttbullemacka
#1kanelbulle #halvpäronbiskvi


#3pysslamedbamse







   














 

Av Hanna Boman - 19 maj 2022 22:38

Jahaja, då har man än en gång varit till Häsohuset för att få benen omlindade (trodde jag)...men nu hade mitt högerben (där "rosen" har suttit) minskat så pass mycket att den här gången fick bara ett par strumpor på sig, båda benen...vilket känns riktigt skönt och att såret (vätskan som varit i o runt benet, har torkat ut med).


Fast jag måste nog säga eller tycka, att benet ser inte så jättefint/mysigt ut riktigt än. Nä, den här gången så var det väl lite lättare för mig att glutta på det och sen så ömsar jag skinn ganska mycket med!


Men lär ju försvinna med så småningom, skulle jag väl tro.



#regionblekinge  #hälsohuset  

#rosfeber  #svullnafötterochben  #ödem

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards