Alla inlägg under januari 2022

Av Hanna Boman - 30 januari 2022 23:02

KVÄLLSGUDSTJÄNST!





När man inte tar sig till den första gudstjänsten, som väl egentligen var planerad?då får det la bli KVÄLLSGUDSTJÄNST istället ute i Mariedalskyrkan (barndomsförsamlingen).

Nu vet jag ju inte riktigt om Niclas Madestam, hade samma predikan inne i Pingstkyrkan idag eftersom inte jag var där.

Men en fantastiskt bra predikan, som alltid av Madestam!

Paula & Pegga & BonusWilliam både sjöng med och för oss!


Så himla trevligt att komma tillbaka till sin barndomskyrka ibland, för att träffa lite gamla vänner!










 

Niclas Madestam

(ingen riktigt bra bild, men...)

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Paula & BonusWilliam & Pegga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 januari 2022 17:58

Nu så har det varit en go och rolig lördag i SecondHand & Café 2 (för det är ju där som jag & Iris & Martina & Lisbeth) är!

Det har gått bra, vi har både haft det lugnt och mycket att göra (som det ska vara).

#pingstkyrkankarlskrona #pingstkyrkansecondhand #gullbernavägen4 #stämjärnet

Sen så den här gången fick Iris & jag räkna kassan, vilket gick helt okej. Hehe, jag räknar ju alltid kassan i stort sätt varje gång...och första gången som Iris var med för att se hur det går till.


#3kopparkaffemedmjölk #1ciabatta #1grovfrallamedostochskinka #1kanelbulle






TACK Iris för prat & fikastunden idag!


  





 













        

Av Hanna Boman - 28 januari 2022 19:34

Nu så har även jag varit och tagit vaccin dos 3 ute på Hälsohuset i Vedeby (premiärbesök för mig där)!


Den här gången så gick det verkligen fort, tog inte lång tid alls (nog fortare än vad jag egentligen hade trott).


Men så är det väl säkert, när man vet nu vad det innebär.


Denna gången fick jag moderna istället för pfizer, vilket skulle enligt den sjuksköterskan till och med bli ett bättre skydd!

Självklart fick jag ju välja, men tyckte det verkade spännande med lite blandning på det hela.


#regionblekinge  #hälsohusetvedeby

#vaccin  #vaccin3

#pfizer  #moderna

#covid19





 

Hur snygg som helst med munskydd på...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Av Hanna Boman - 27 januari 2022 20:54

Nu då när det äntligen är fysiska möten igen, så blev det visst inte att jag tog mig ner till nån lokal idag heller. Men fullt frisk är jag, eller? Hehe, jodå visst är jag frisk! Men ibland så vill inte orken ta sig ut, eller hur man nu ska säga!?


Johodå, jag gör ju som jag brukar göra. Och det är ju att rapportera över till Kristina via Messenger!

Alltså, jag bad henne att inte svimma eller så. Det var ju nästan så jag själv gjorde, med tanke på vad min sovrumsvåg visade denna veckan. Med tanke på att den visade 70,8 kg som då resulterade i -3,5 kg!


Pssst, jag har nog en liten tro på att Kristina nästan svimmade...men vet ju inte riktigt säkert!




#återigenfysiskamöten   #hållaavstånd

#covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 januari 2022 18:18

Idag så har man både fått höra och se om Årets majsblomma!

Nja, jag har väl inte gått o väntat på at få veta...men minns att det för något år sedan talades om

årets majblomma, men minns dock inte vilket år det var bara.

Fast minns ju i alla fall att jag uppdaterade om det då också!





#majblomma  #åretsmajblomma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 januari 2022 16:47

HOPPSAN!

 


Nu så var det ju gudstjänst igår (söndag), för hur ofta är det gudstjänst en måndag egentligen?


Men som sagt så var det igår och jag var på plats, nästan lite i tid.


En väldigt fin & härlig gudstjäst, med mycket sång & musik av Gullbing-klan som sjöng och spelade både med och för oss!


Äsch, jag vet väl egentligen inte vad jag ska skriva om. Nja, det var ju inte så värst många som besökte gudstjästen fysiskt. Så väldigt glest mellan bänkraderna, men det vet man ju orsaken till!





 

Predikan: Niclas Madestam







   

Paula & Pegga





 

Rose-Marie & Paula & Pelle & Pegga










   




Av Hanna Boman - 24 januari 2022 15:34

TEMADAG!

 

 

Hoppsan!

 


Jepp, detta var ju i lördags som denna temadag var.  VINETS DAG!


Skulle ju ha berättat om det i lördags (22/1) förstås, men eftersom både bloggplatsens app och www.bloggplatsen.se krånglade där under kvällen, så får det la bli nu istället  ~~bättre sent än aldrig~~


Men egentligen, varför ska just JAG skriva något om detta? Jag är ju inte den som dricker vin hutlöst mycket, nästan aldrig helt klart!


Nepp, jag är ju absolut inte någon storkonsument av vin och alkohol alls! 

Men kan ju ibland tycka det är gott att dricka vin till mat





#220122   

#vinetsdag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 januari 2022 12:38

Dagens datum är ju något som jag kan tycka är lite roligt, därav rubriken!

Med tanke på att det ju då är bara en massa tvåor!

Det är väl lite hur man skriver det med förstås, hehe!


#dagensdatum  #220122

 

 

 

 

 

220122

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards