Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Hanna Boman - 1 maj 2022 22:53

TEMADAG!

 


Åååh, idag har det ju varit och är ett litet tag till BUDAPESTBAKELSENS DAG vilket jag nästintill hekt har glömt bort!

Jag som verkligen älskar budepestbakelse, men som allt annat så kan man ju för sjutton äta det vilken dag på året som helst. Eller hur? Så kanske skulle kunna bli nån dag nu i veckan, får se!



#budapestbakelsensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 









   

Av Hanna Boman - 1 maj 2022 16:06

Usch JA, den här veckan har väl inte varit så jättebra för mig precis! Jag har knappt tagit mig fram på ett smidigt sätt direkt! Det brukar jag väl inte göra i vanliga fall heller egentligen, men på ett betydligt mycket smidigare sätt i alla fall än den här veckan i alla fall.


Nu har ju jag haft problem med svullna fötter och ben under ett par år, som gjort att jag behövt använda stödstrumpor i stort sätt varje dag som jag ju förstås fortfarande använder.


Men den här veckan så har det högra underbenet varit mer svullet än vanligt, nästan så pass så jag tyckt att nästan huden varit sprucken.

Så då började jag dagen igår, med att ringa 1177 vid niotiden. Behövde väl inte vänta jättelänge innan jag kom fram då en sjuksköterska svarade


Och då fick jag ju förklara för henne hur det var med mig förstås, så efter det blev jag överkopplad till Jourcentralen här i Karlskrona. Men då fick jag verkligen sitta i lång kö och vänta på att få komma fram.


Så då fick jag en trid att komma dit, för detta ville dem ju titta på. Var ju svårt annars att hjälpa mig vidare!


Och när jag kommer dig, fick jag träffa en verkligen en störtskön läkare där han nästan direkt kunde kostatera Rosfeber genom att ha läst mellan raderna i min journal oxå.


Men fick ta en snabbsänka med, för att bara se var jag låg och det var minsann inte lågt då det låg på 76...medan när man är fullt frisk brukar ens sänka ligga på 3.



#jourcentralen  #regionblekinge  #wämövårdcentral

#rosfeber   #antibiotika  #kåvepenin #1g

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards