Alla inlägg under oktober 2022

Av Hanna Boman - 12 oktober 2022 21:08

I måndags (10/10), då var jag ute på Hjälpmedelscentralen/Hjälpmedelscenter för att äntligen få träffa sjukgymnast för att få prova ut en NY Rolle.


Alltså, som jag har längtat efter den här dagen väldigt länge...dessa 3,5 veckorna har känts hur långa som helst!



#regionblekinge  #hjälpmedelscenter

#rollatorvolarispatrol

#carloskarförstärkt

 

 

 

 

 

 

   


Detta är då denna som jag haft till låns...

(Volaris Patrol)

 

 

 

 

 

 

 

   

Detta var denna som jag fick...

(Carl-Oskar förstärkt)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hjälpmedelscentralen/Hjälpmedelscenter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 oktober 2022 20:18

HOPPSAN-HOPPSAN-HOPPSAN!

 

#ettväldigtsentinlägg

 

 


Nu så hände ju detta förstås i söndags (9/10), som jag följde med orten hem efter gudstjänst & församlingsmöte i kyrkan!


Alltså, fråga mig inte varför jag är såå dålig på att uppdatera min blogg nuförtiden...för det vet jag inte själv heller!



Tidigare i veckan så skrev jag till Martina i Messenger, och frågade om jkag kunde få bestämma mat! 

Och det fick jag, så då blev det Flygande Jacob vilket var väldigt gott! Nu så hade Martina skurit bananerna i stavar, så man kunde plocka bort om man inte ville ha, plus att hon hade en del av formen utan bananer oxå!




Till efterrätt blev det Kladdkaka vispgrädde glass och kaffe!





   







TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona

för att jag fick hänga med er i söndags!



       




Av Hanna Boman - 10 oktober 2022 19:34

Detta hände ju förstås igår då det var söndag! Och igår var det en fantastiskt fin dopgudstjänst, där en tjej/kvinna vill följa Jesus och då ska man ju döpa sig.

Fantastiskt att få vara med om när det finns de som vill döpa sig nere i dopgraven.



Sen så sjöngs det ju förstås en hel del lovsånger med, brukar det ju alltid vara!







  

Bettan & Stina & Bea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Kyrkfika & församlingsmöte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 9 oktober 2022 21:08

HOPPSAN!

 


Nu så var det ju lördag igår, och då förstås även Jobblördag för min del i SecondHand och för många andra som var där förstås!

Den här gången var det väl lite "huller om buller" på personal i caféet, eller hur man nu ska säga. Men det var nog inte nån av de ordinarie som brukar jobba just den här lördagen, fast visst har väl jag jobbat med dessa tidigare i något sammanhang. Så det gick ju minsann BRA i alla fall!

Hepp, personligen så kan väl jag nog jobba med vem som helst...hehe!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet   #gullbernavägen4

 

 

 

 


#1muggvarmchokladtoppadmedvispgrädde   #1lokapäron

#1ciabatta  #1blåbärsmuffins

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 8 oktober 2022 19:58

HOPPSAN!

 

 


Igår så kom jag hem till Henrik på Långö runt halv fem, för det var vid den tiden jag hade blivit bjuden tidigare i veckan via sms. Så lydig som jag är, då kommer jag dit till den tiden!

Medan mamma kom till klockan sex, för hon kunde väl inte komma tidigare...


Så medan Henrik o jag var där ensamma, då fick jag vara med och kolla på när han gjorde en "varm smörgåstårta". Men jag kollade bara o pratade väl mest...hehe!


Men den var riktigt god, nästan så den var godare än en vanlig "smörgåstårta"!


Sen så blev det efterrätt också, chokladmousse toppad med maräng & kaffe till!


Efter att vi hade ätit klart, då var det lite dags att spela lite spel...


#varmsmörgåstårta  #kolsyradcitronochpärondryck

#chokladmoussetoppadmadmaräng  #kaffe  #kaffemedmjölk



#mikadoplockepinn

#unospel








   









 








   




Av Hanna Boman - 7 oktober 2022 12:52

HOPPSAN!

 


#ettväldigtsentinlägg

 


Nu så var ju jag långt ifrån i tid till gudstjänsten som då var i måndagskväll (3/10).

Så jag missade nästan hela gudstjänsten, men gissar ju förstås att det var både märkesutdelning och även invigning av nya scouter innan jag kom. För det missade ju jag helt, hur många det var och var tydligen inte riktigt nyfiken på hur många det var som fick märkesutdelning o invigdes!


#mariedalskyrkan  #equmeniakyrkan

#equmeniascouter

 

 

 

 

Fika efter gudstjänsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 oktober 2022 20:38

TEMADAG!

 


Jaha, och hur många har ätit gräddtårta just idag då när det är GRÄDDTÅRTANS DAG?

Nää, jag har då rakt inte gjort det i alla fall...inte alls ofta som man köper sig själv en gräddtårta, bara

sådär.

Utan det blir ju oftast på kalas och sånt då förstås, eller hur?

Men visst är det gott!




#gräddtårtansdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards