Alla inlägg under oktober 2022

Av Hanna Boman - 26 oktober 2022 10:34

HOPPSAN!

 


Igår vid tvåtiden så anländer jag till SecondHand, för att ta en fika med Birgun! Den här gången så hade hon inte fikat innan jag kom, för det gjorde hon visst sist har jag för mig att hon sa! 

Oja, det var nog rekordmycket folk där igår...för de som jobbade där hade verkligen astt göra (en tisdag!)


Det var ju till och med så jag fick hoppa in i kassan i caféet och jobba en stund, innan jag drog hem igem!



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet   #gullbernavägen4

 

 

 

 

 

 

 


#3kopparkaffemedmjölk   #1lokapäron

#1ciabatta  #1lattekaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 oktober 2022 15:34

TEMADAG!

 

 

 

Jahaja, idag så är det visst RAGGSOCKANS DAG och då ska man tydligen ha raggsockar på sig!

Hepp, jag är ju inte den som går omkring i raggsockar! Men däremot så kan jag tycka det ser riktigt skönt ut då andra går runt i raggsockar! Men sedan så kan det även bero lite på hur raggsockarna ser ut också, enligt mig!



#raggsockansdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 23 oktober 2022 18:08

~~~Den här söndagen så var jag med på "vuxenavdelningen" och inte

mer barnen på Söndagsäventyret!~~~


Så vilken fantastisk gudstjänst det var att vara med på, och vilken fantastisk predikan som idag hölls av ungdomsledaren Joel Holmesson!

Denna predikan kommer jag nog leva på ett BRA tag och väldigt länge!


Den handlade om Rädsla & död & synd & frälsning!





 

Carina Holmesson & Signe Allert

 

 

 

 

 

Joel Holmesson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kyrkfika nere i caféet











 







Av Hanna Boman - 22 oktober 2022 21:53

DAGENS DATUM!

 


Nu så är det då återigen en massa tvåor i dagens datum, och det måste väl uppmärksammans va!

Åtminstone tycker ju jag det, men som väl är så är det bara en gång i månaden!


Jag har kanske lite småknäpp humor ibland, hehe!


#dagensdatum  #enmassatvåor

#221022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


221022

 

 

 

Joy

Av Hanna Boman - 22 oktober 2022 21:13

HOPPSAN!

 


Igår var jag nere i kyrkan för första gången en fredagkväll, där det är en hel del barn & ungdomar som brukar hålla till från klockan 18 cirka.

Så då var jag med JOY-gänget, där barnen är i låg -och mellanstadieåldern (tror jag)!

Först så samlades vi nere på Barnplaneten, där det pratades igenom hur veckan har varit och lite sådär!


Sedan så lästes det ur Bibeln förstås, fast minns inte riktigt vad som lästes sådär exakt.

Men kändes som att barnen tyckte om det i alla fall!


På programmet igår så stod det: ""bakning & pyssel & lek"


Då får barnen själva välja vad de är sugna på att göra, så en del var sugna på att baka...och då blev det kladdkakemuffins som bakades nere i köket!





En trevlig liten fredagkväll!


  






 




















 

Av Hanna Boman - 20 oktober 2022 21:38

TEMADAG!

 

 


Ännu en temadag, som jag väl egentligen undrar varför jag ens skriver o uppdaterar om! För vad jag kan minnas, så har väl inte jag nån gång ätit hackkorv.


Så därför vet jag knappast vad jag ska skriva heller!'




#hackkorvensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 20 oktober 2022 21:09

TEMADAG!

 


Jaha, men då är det MÅLTIDENS DAG idag! Ärligt talat så vet väl inte jag så värst mycket om just den här dagen, och varför den ens finns? Men det är väl som övriga temadagar under ett kalenderår, där man inte alltid vet varför de finns!


Det finns ju en hel del som vet att jag har så kallad matleverans av de dagarna jag vill ha, och på menyn idag stod det: Fläskytterfilé kantarellsås tändstickspotatis grönsaker

Dessert: Rabarberkaka med cheesecakefyllning

 

 

Men det blev inte att jag tog nån bild på denna maträtten, så ni får fantisera hur det såg ut (...och ja, det var riktigt gott)!



#måltidensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 19 oktober 2022 19:27

Nu så har jag "äntligen" varit på CPUP-mätning, om det nu då kan vara så värst "äntligen"! Eftersom det denna gången var ett väldans bra tag sedan som jag var på den som var förra året! För den var i mars (16/3)!

Den här gången var det ihop med en sjukgymnast som jag inte riktigt synkar med, hade mer än gärna velat haft den sjukgymnasten som jag gillar allra BÄST!


Men man får visst inte alltid som man vill, det har jag  lärt mig nu vid det här laget!


Annars så gick väl de flesta mätningarna bra på mina olika rörligheter, som jag blev bedd att göra. Känns ju lite svårt att beskriva här, vad för olika slags rörligheter man eller jag ska göra. 

Äsch, men det är rörligheter i händer & armar & ben & fötter & axlar. Sen hur mycket man kan sträcka armarna upp i luften utan att det gör ont.

Sedan så mäter de rörligheterna också, med något eller några redskap (bara ingen aning om vad de heter eller kallas)!



#regionblekinge  #habiliteringen

#cpupmätning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards