Alla inlägg under mars 2023

Av Hanna Boman - 15 mars 2023 11:52




Av Hanna Boman - 14 mars 2023 23:37

Ännu en tisdag då jag varit ute i Second Hand för att ta en fika med Birgun! Ett tag innan så hade jag tänkt först att inte ta mig ut, men efter att ha sett lite info på Facebook så fick det bli en tripp ut!

Vilket var väldigt trevligt, för det var en hel del grejs som jag kände att jag ville prata med Birgun om och då kändes det helt okej att ta sig ut nu och inte om flera veckor!

Sen den här gången så blev det att jag kom ut lite i sista stund innan vi gick o fikade, men det gick ju bra ändå...kändes som att det var ganska så mycket folk runt borden i caféet, men jag hittade ett okej bord till slut!



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 

 


#2kopparkaffemedmjölk   #1lokapäron

#1ciabatta  #1trekantsfralla  #1lattebit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 mars 2023 11:27

För en stund sedan så kontaktade jag Smarteyes, eftersom jag fortfarande inte har fått en ny omgång kontaktlinser hem i brevlådan...vilket man väl kan tycka är konstigt!

I februari så fick jag ett sms om att de då var något fel på utskicket, eller att de var försenade!

Sen så var jag ju där på plats på Smarteyes, för två veckor sedan för den årliga synundersökningen. Inga märkbara förändringar på synen då, och jag har nästan varje dag undrat när min nya omgång av kontaktlinser ska komma!


Eftersom det då nästa vecka är dags för ett linsbyte, och nu då när jag ringde till dem så är mina kontaktlinser restade!


Och jadå, det är verkligen första gången som mina kontaktlinser har varit restade under dessa åren då jag har gått till Smarteyes...och då har jag inget stort synfel alls på ögonen!










    


















Av Hanna Boman - 13 mars 2023 22:43

TEMADAG!

 


Nu idag har det varit och är förstås fortfarande ett litet tag till MAZARINDAGEN!

Så hur många har på dagen idag ätit en mazarin?

Nää, jag har inte gjort det för jag är inget stort fan av just mazariner!



#mazarindagen2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

    

 

 

 


Av Hanna Boman - 12 mars 2023 23:23

Nu så börjar ännu en födelsedag gå till enda, och den har ju varit helt okej! Först så kom Eivor & Martin hit till klockan tre, sen kom Pappa & Charlotte och Mamma och Henrik till klockan fyra!


Då så blev det väl först att vi bara satt och pratade lite, typ kaffet rann igenom kaffebryggaren!


#kaffe #kaffemedmjölk  #minisnäckakardemumma  #snöbollarmedlime 

#kolasnittar  #singoallaoriginal  #singoallahallonlakrits

#almondydaimtårta

 

 

 


Men vad fick jag för presenter då?

  • Tulpaner
  • Rosor
  • Pengar
  • TRISS-lott (med vinst på)
  • Bodylotion



TACK för att ni kom och förgyllde min "25-årsdag"!

      











   




   







Av Hanna Boman - 12 mars 2023 22:22

Alltså, wow vilken fantastiskt fin och bra gudstjänst man varit på den här söndagen!


Eftersom mitt kusinbarn Adam har varit i Mariedalskyrkan den här veckan och gjort praktik, då var det han som predikade idag!

Han går Bibellinjen på Södra Vätterbygdens folkhögskola Jönköping!


Så en väldigt fin och bra predikan, som verkligen var en predikan som var lätt att lyssna till!






 

Adam Gustavsson

 

 

 

 

 

 

 

 

Linnéa Håkansson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 mars 2023 23:02

Nu så kan man väl säga att det "äntligen" är över med detta Mello! Nä, jag var nog inte sådär som tittade hela tiden...men TV:n stod på i alla fall, så hörde det hela gjorde jag jui i alla fall!


Ett relativt bra startfält trots allt, det brukar ju bli bättre o bättre för varje deltävling enda in till finalen så som var ikväll!







 

Jesper Rönndahl & Farah Abadi

 

 

 

 

 

 

#melodifestivalen2023

 

 

 

 

 

Startorningen för kvällen:


John Henrik Fjällgren - Where you are (Sávézan)

Tone Sekelius - Rhytm of my show

Mariette - One day

Marcus Martinus - Air

Panetoz - On my day

Maria Sur - Never give up

Smash - Into Pieces

Kiana - Where did you go

Norman - Släpp alla sorger 

Loreen - Tattoo

Theoz - Mer av dig

Paul Rey - Royals












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards