Alla inlägg under augusti 2022

Av Hanna Boman - 9 augusti 2022 20:47

Idag så har vi äntligen träffats och lunchat tillsammans, väldigt mysigt! Vi bestämde oss för att träffas på Wachtmeister, så då blev det att vi träffades utanför Café 1344. Nu så var det inte jättesvårt att välja vad vi skulle beställa, för det stod endast två olika alternativ på lunchmenyn.

Mitt val då blev: "Varmrökt laxfilé pressad potatis örtås". Och jag tyckte att det verkligen var jättegott, så mumsfillibaba!


#wachtmeistergalleria  #café1344


#varmröktlaxfilé  #pressadpotatis  #kallörtsås

 


TACK för den långa mysiga stunden

idag, Emelie!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 9 augusti 2022 20:13

TEMADAG!

 


Ojaa, idag är det ju då RULLTÅRTANS DAG och det är väl något att beakta!

För visst är det gott med en bit rulltårta med kaffe, fast om jag får välja så väljer jag helst då det är bakat som en bakelse. För då tycker jag att man njuter mer av biten i så fall!


#rulltårtansdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 8 augusti 2022 22:54

Först när jag tog mig in på Wachtmeister idag, så blev det först att jag gick in till BODY SHOP...för jag kände att jag behövde köpa mig en ny mascara (har köpt mascara där en gång tidigare, och gillade den...)!

Så varför inte fortsätta köpa den igen, hehe!


#wachtmaistergalleria

#thebodyshop  #mascara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Sedan så traskade jag in till Rizzo, för jag hade tänkt lite på att skaffa mig en slags plånbok eller kortfodral...så det köpte jag och kommer bli nöjd med den!



#rizzo   #dondonna  #walletrosa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 














Av Hanna Boman - 8 augusti 2022 21:27

Idag är det ju säkert som många av er redan vet Drottning Silvias namnsdag, och hur brukar fira det vet man nog inte va!

Om hon har firat den med familjen, eller så!

Vill i alla fall minnas att när det är Kronprinsessan Victorias namnsdag, så firas den va? Åtminstone har den väl gjorts tidigare...men kanske inte nu!


Men just idag, så är det då Drottning Silvias namnsdag!





 

Av Hanna Boman - 7 augusti 2022 22:34

Vilken underbar Sommarkväll man fick vara med om nu ikväll, med både sång & musik med lite andra än vad som var annonserat!

Tyvärr så hade tre stycken i gruppen ILMA blivit sjuka, så då blev Anna ihop med två andra och det lät verkligen jättebra!

Nu var det ju unisona församlingssånger som sjöngs också, där Anna spelade till då förstås!




   

Anna & Linda







 

Anna & Linda & Evelina






 

Mats Polsten








 

...och så lite Mingelfika








   

Av Hanna Boman - 6 augusti 2022 23:27

TEMADAG!

 

 

 


Den här dagen har det visst varit HATTENS DAG också, men inte många som har haft hatt på sig idag.

Nää, inte vad jag har sett i alla fall!

Men visst är det fint med hatt ibland, lite beroende på vad det är för nån tillställning kanske!




#hattensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 augusti 2022 20:23

Ännu en jobblöedag för mig i SecondHand, och denna gången var det ju enligt schema (blev en "extralördag" förra veckan)!

Men det har gått bra och det har varit mycket att göra i stort sätt hela tiden, medan vid vissa stunder var det stlitje o ganska lugnt!

När jag kom vid elvatiden, redan då hade det varit mycket att göra.

Så det var bara för mig att komma igång direkt, när jag hade satt mig i kassan!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 

#2kopparkaffemedmjölk  #1lokapäron


#1ciabatta  #1wienerbröd  #1lattebit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 6 augusti 2022 19:58

TEMADAG!

 


Hur många har typ vetat att det är SENAPENS DAG på dagen idag? Nää, om, jag nu ska vara ärlig så visste nog inte jag direkt om att det är idag!

För jag vill minnas att jag har skrivit o berättat om det vid ett annat datum ett annat år, men spelar ju ingen större roll!


Men njaej, jag är väl inte så jättestort fan av just senap...brukar knappast aldrig köpa hem det!



#senapensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards