Alla inlägg under augusti 2022

Av Hanna Boman - 22 augusti 2022 21:32

HOPPSAN!

 


Igår eftermiddag så var det en så kallad Familjesöndag som då var på baksidan av kyrkan med bland annat korvgrillning och så fika förstås!


Sen var det ett gäng som spelade KUBB, men dit tog inte jag mig (hade väl kunnat göra, men gjorde aldrig...)

Lite senare, så satte pastor Polsten igång en tipsrunda (fast han läste upp frågarna medan vi satt runt borden).



#grilladkorvmedbröd

#kubbspel  #tipsrunda  

#kaffemedmjölk  #kanelbulle  #sockerkaka

 

 

 

 

 






 

...en framgooglad bild

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 22 augusti 2022 20:01

HOPPSAN!

 


Som sagt, så var det ju igår (söndag) som det var återigen morgon/förmiddagsgudstjänst (ingen aning om varför det inte blev någon uppdatering om det igår)!

Men det var en fantastiskt fin och helt underbar, från början till slut!


~~~Wooow, vilken predikan som man bara ville höra mer av...men som sagt så "måste" den ta slut och det känns alltid så bra! Den handlade om FÖRSONANDE FÖRLÅTELSE, sånt som man måste alltid tänk på oavsett!~~~


TACK Göran!

  






 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

Carina Holmesson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...och så lite Kyrkfika

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 20 augusti 2022 23:13

Wooow, vilken fantastiskt trevlig kväll vi har haft ikväll hemma hos Bearnice Micke...vi som är med i kören 

By Mercy. Fast nu har ju inte jag varit med i By Mercy på ganska många år, eftersom jag har istället varit med i Second Voice...sedan den startade hösten - 2013, som inte längre finns kvar.

Så därför tänker jag sätta igång igen i By Mercy!


En väldigt trevlig samling ihop hade vi ikväll, som man verkligen inte ville åka ifrån egentligen!







   





















 

 

Av Hanna Boman - 20 augusti 2022 15:22

TEMADAG!

 

Jaha, då är det visst HONUNGENS DAG idag! Det behöver man väl beakta, eller? 

Det är ju väldigt gott med honung att ha det i te, tycker jag i alla fall! Även om jag kan dricka te, utan socker eller honung i med!


#honungensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 augusti 2022 23:38

Nu idag har jag varit ute på en liten trip, för jag har varit och besökt Konst i Fik.

Då först så tog jag mig till PIZZAHUSET, för att köpa lite lunch och det blev en RÄKSALLAD låter konstigt när det är PIZZAHUSET.



   



Men det var gott, godare än en pizza t ex i denna ohyggliga värmen!





 






Lite senare sen så blev det en glass tillsammans med Fredagsfika-gänget!


#pizzahuset #räksallad #rhodeisland #bröd #pepsimax


#konstifik #engelholmsglass #top80


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 19 augusti 2022 10:18

HOPPSAN!

 

 


Detta hände ju igår, då jag efter mitt besök på Ortopedtekniska tog mig boer till cafeterian och köpte mig lite lunchmat och tog med ner till Habiliteringen.

Det blev en pastasallad med lax, som var god och så vitlöksdressing till också...och en fralla ingick med!




#regionblekinge  #cafeterian  #huvudentrén

#patasalladmedlax #vitlöksdressing #lokacrushvattenmelon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 augusti 2022 16:21

Nu så började jag den här dagen med att besöka Ortopedteskniska, för att prova ut ett par NYA skor! Sist jag var där, så blev det inget med nån utprovning...för då hade jag fortfarande fötterna & benen inlindade och då var fötterna svullna!


Men nu så hade de minskat en liten del i storlek o då blev det en beställning av "vanliga" skor, annars skulle det väl ha blivit "handgjorda skor"!



#regionblekinge #ortopedtekniska 

#ortopedtekniska #utprovningavnyaskor









 









 

Av Hanna Boman - 17 augusti 2022 23:27

Den här onsdagen så var det på kvällstid från klockan 18 och framåt. Jag började väl med att hänga lite med en del inne i kyrkan först, men sen så tog jag mig ut till baksidan för att vara med på korvgrillningen. Det var ju en ehl del som var där, vilket var trevligt!


#rpg  

#korvgrillning  #saft

#kaffemedmjölk  #kakadröm







   










 
















 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards