Alla inlägg den 6 juni 2022

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 23:56

TEMADAG!

 

 


Ännu en temadag som verkligen bör beaktas, eller? Johodå, jag tycker ju i alla fall det...eftersom jag verkligen tycker om, för att egentligen inte säga att jag älskar frukt i olika dess form!


#fruktensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 23:37

Eftersom mitt högerben vätskade sig så kopiöst i fredags redan här hemma innan jag tog mig ner till Hälsohuset, så blev jag där ombedd av sköterskan att ta kontakt med 1177 under lördag/söndag om benet skulle vätska igenom sig...vilket det inte gjorde!

Men däremot så skulle tydligen Jourcentralen ringa mig under dagen idag, så jag skulle få det omlindat...men där hade det blivit en missuppfattning, så jag själv ringde 1177 där den sjuksköterska själv ringde upp Jourcentralen och pratade med dem. Efter det så fick jag komma dit, vid 19:30 men kom in en bra tid mycket tidigare...


#regionblekinge  #wämövårdcentral #jourcentralen

#rosfeber #omlindathögerben #detsjukabenet  #ödem






   










 








 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 21:39

Nu så har min goa lille brorson Einar fyllt 3 år idag, och det firades i eftermiddags hemma hos Henrik på Långö med

7 sorters kakor...så ett riktigt kafferep. 


Väldigt goda hembakade småkakor, som förstås avslutades med tårta.

Med på detta kalas var Eivor & Martin, mamma, jag och Henrik!






 


TACK för ett gott kafferep!

  





   

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 12:25

TEMADAG!

 

 


På dagen idag så är det FÄRSKPOTATISENS DAG! Vilket verkligen är en dag att beakta! Eller hur? 

Nu är ju inte jag den som varken köper eller äter färskpotatis, innan midsommar...men sen så kan jag verkligen äta av denna goa primör!



#färskpotatisensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 12:08

TEMADAG!

 

 


Idag så är det visst SILLENS DAG, och det är väl en dag som man bör beakta va? Eller? 

Nja, kanske inte direkt för mig eftersom inte jag är någon som gärna äter stekt sill...men däremot så gillar jag inlagd sill av olika dess slag.

Det kan ju hända att jag kan köpa en sillamacka på marnader eller festivaler, men ingenting som jag längtar efter...utan klarar mig bra utan också!

Hehe, finns annat som jag kan längta efter då!



#sillensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 09:02

 








 



Ha en gó & gla Nationaldag!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards