Alla inlägg under december 2021

Av Hanna Boman - 12 december 2021 23:59

TEMADAG!

 

 


Idag har det visst varit JULSTJÄRNANS DAG! Och visst är det väl fint med en julstjärna i fönstrena, fast jag själv har nog aldrig haft någon (inte vad jag kan minnas i alla fall).



#julstjärnansdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 december 2021 19:18

Ännu en gång som jag har tagit mig hem till familjen Ravnbös under eftermiddagen idag.

Den här gången var hela familjen hemma, inte alltid det brukar vara så?

Det serverades LASAGNE & sallad som var väldigt gottigt!

Efterrätt oxå förstås, när de bjuder hem finbesök som mig?

Äppelkaka & vaniljgrädde & kaffe, gott även det!





TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona

för att jag fick hänga en stund hos er idag under eftermiddagen!


      




 




~~Av nån konstig anledning så "missade" jag att ta bild

på efterrätten & kaffet~~





Av Hanna Boman - 11 december 2021 16:43

HOPPSAN!

 


Än en gång slarvig med att uppdatera samma dag som jag har varit och gjort det, eftersom detta hände ju igår. Nu som har mig på Facebook, vet väl att jag checkade in på Smarteyes under eftermiddagen.


Så där var ju då jag igår, för en vanlig eller ovanlig synundersökning...välj själva!


Äsch, jag var ju där tidigare för cirkus en månad sedan som också var en synundersökning.

Hehe, där optikern  tyckte och sa: "Du har för bra syn för din ålder..."  


Och då ville hon ändra lite styrka på mina kontaktlinser, så hon beställde ett par nya "provlinser" som jag då nu har använt i två veckor. Så därför var jag där igår för en ny koll på dessa linserna.


Hm, så efter mycket om och men så fick det bli ytterligare en NY beställning av en par nya "provlinser" som kommer hem till mig här i brevlådan så småningom. Men är ju inte någon större brådska, eftersom jag kommer ju använda dessa linserna jag har nu i två veckor till.



#smarteyesdenbästaoptikern

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 10 december 2021 12:08

HOPPSAN!

 


Igårkväll var vi i Second Voice ute i Filadelfia Rödeby och sjöng där för de äldre, vi var alltså i kapellet.

Och då sjöng vi ju förstås våra adventssånger & julsånger, de som vi har sjungit och övat nu under hösten (vi har ju sjungit dem tidigare, så inte nya direkt).


Nu så var vi ju inte så jättemånga där, men eftersom inte kapellet är så stort såg det ut som vi fyllde hela estraden/scenen ändå...hehe!



#adventssånger  #julsånger

 

 

 

 

 

 

 

   

Second Voice

 

 

 

 

Björn Pettersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 9 december 2021 16:32

Eftersom jag idag har annat för mig, så tar inte jag mig iväg till någon lokal för att väga mig. Men jag har ju gjort det som vanligt här hemma på min så kallade sovrumsvåg, för att hålla kollen ändå.


Så den här gången visade den usla vågen 72,5 kg vilket resulterade i +1,4 kg.


Attans, nu Hanna måste du ju skärpa dig och se till att rasa massor i vikt till nästkommande gånger!










 




Av Hanna Boman - 9 december 2021 08:11

TEMADAG!

 

 


Idag är det ju PEPPAKAKANS DAG! Så hur många pepparkakor ska du äta idag? Psst, jag har redan ätit några stycken idag. Och ja, det lär nog bli några pepparkakor till här hos mig!



#pepparkakansdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 8 december 2021 11:52

HOPPSAN!

 


Detta var ju också nånting som hände igårkväll, och nu var det våran sista övning för den här terminen. Nu så slipade vi lite till på både adventssånger & julsånger, vilket gick bra.

Vi avslutade övningen en halvtimma innan vi brukar vara klara annars, eller så länge som är sagt att vi ska hålla på!


Sen var vi ju inte jättemånga som var på plats och övade, men jag vet dock inte hur många vi var sammanlagt som sjöng...mer än att det var en ensam från altstämman.



#adventssånger  #julsånger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards