Alla inlägg den 12 april 2023

Av Hanna Boman - 12 april 2023 23:00

LAKRITSENS DAG!

 


Ännu en temadag att beakta, åtminstone för mig. För på dagen idag så är det LAKRITSENS DAG... om nån skulle fråga mig om jag gillar lakrits. Då skulle svaret kort och gott bli, "jag älskar lakrits..."

 


Men så finns det ju både söt -och saltlakrits, och då är det i allra högsta grad SALTLAKRITS som jag gillar allra bäst! 

Sötlakrits kan nog också gå hem, fast föredrar ju allra helst SALTLAKRITS!



#lakritsensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 april 2023 20:03

Ännu en eftermiddag där det har varit fritidsgård för påsklovslediga barn ungdomar!

När jag kom dit idag, då blev det faktiskt att jag satte mig runt bordet där Anna o Iris satt och sorterade pärlor efter f'ärger!

Så vad gjorde jag då efter en stund? Jomen visst, jag började med att pärla en pärlplatta! Ptjoho, jag hade väl lite svårt och bestämma mig för hur pärlplattan skulle pärlas...men kollade på en mall och utgick väl lite efter den. Kändes lite lättare att kolla efter en mall och sedan pärla!



~~~~är ju ingen stor pysselmänniskamen kan gilla det

för stunden...~~~~


Det var väl vad jag gjorde, medan det var ju en del som spelade pingis & andra som spelade kortspel (UNO). Andra som var inne i mysrummet och spelade Xbox, finns ju de som gillar det också (jag har nog aldrig provat på det)!



#påsklov2023  #fritidsgård

 

 


#pingis #pärlapärlplatta  #målamedvattenfärger


#spelakortspel  #xbox

 


#2muggarkaffemedmjölk   #1kanelgiffel  #1delicatoboll

#1litenkexchoklad   #1litenplopp

#1grilladsmörgås  #enhögmedkolor

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Min pärlade pärlplatta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 april 2023 12:38

TEMADAG!

 

 


Idag så är det tydligen LINSSOPPANS DAG, och då är det väl säkert att man ska äta just linssoppa...eller? Nää, äsch man kan ju äta linssoppa vilken dag som helst på året!


Men jag har nog ätit linssoppa en gång, och minns att jag gillade det väldigt skarpt!



#linssoppansdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards