Alla inlägg under februari 2023

Av Hanna Boman - 15 februari 2023 10:23

TEMADAG!

 

 

 


Idag så är det en temadag som verkligen bör uppmärksammas, för just idag så är det GELÉHALLONETS DAG!


Jodå, jag gillar verkligen geléhallon. Fast är ju inte den som köper det så värst ofta, men ändå är det gott och mumsigt!




#geléhallonetsdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 februari 2023 23:12

Jomen visst, idag då Birgun hade sitt jobbpass i SecondHand då anländer jag lagom till klockan två när hon brukar gå på rast!

Så vi fick oss en go o trevlig pratstund, som vanligt! Det är inte svårt att få oss till att prata, hehe!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4





#2kopparkaffemedmjölk 

#1trekantsmacka  #1ostfralla  #1vaniljhjärta






 













 

Av Hanna Boman - 14 februari 2023 09:52

 









 







 







 

Av Hanna Boman - 13 februari 2023 15:08

TEMADAG!

 

 


Hur många tänker byta tandbosrste på dagen just idag, då det är TANDBORSTBYTARDAGEN

Nu så är ju jag inte den bästa på att byta tandborste så väldans ofta, om jag ska vara ärlig! När jag nyligen googlade och frågade hur ofta man bör byta tandborste, då blev eller är svaret "byt ut din tandborste när stråna börjar bli böjdaeller minst var tredje månad"!


Alltså, jag hade väl trott att det skulle vara tandborstbyte betydligt oftare! Fast jag byter ju inte min tandborste oftare än var tredje månad, hehe!


Men efter att jag under en väldigt lång stund alltid har använt manuell tandborste, så ska jag kanske börja använda min eltandborste igen (köpte ju en ny i höstas)!


Det känns oftast på sätt och vis bättre o renare i munnen efter att eltandborsten har använts!




#tandborstbytardagen2023







 

En väldigt gammal tandborste...

 

 

 

 

 

 

 

Ett gäng nya tandborstar...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eltandborste...

 







Av Hanna Boman - 12 februari 2023 18:53

Nu idag så var det verkligen det allra sista med Olssons, och det har känts svårt att verkligen veta om att den här gången var det den sista avskedspredikan av Göran Olsson som verkligen har satt många predikningar i hjärtat på mig och många andra!


Under gudstjänsten hölls det en hel del tal också, som var väldigt fina!




#pingstkyrkankarlskrona  #avskedsgudsjänst

 

 

 

 

  

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 februari 2023 23:34









Jaha, och då har deltävling 2 gått av stapeln ikväll, vilket jag nog kan tycka var något bättre bidrag än förra veckans...lite mera sväng och att en del kommer nog kunna sätta sig med!

Det brukar på sätt och vis bli bättre ju på de olika deltävlingarna enligt mig, vet ju inte hur andra tycker o tänker på det riktigt!





    

Programleare: Jesper Rönndahl & Farah Abadi

 

 

 

 

 

#melodifestivalen2023

 

 


Startordningen för kvällen:

 

  • Wiktoria - All my life (Where have you been)
  • Eden - Comfortable
  • Uje Brandelius - Grytan
  • Panetoz - On my way
  • Tennessee - Now I know
  • Maria Sur - Never give up
  • Theoz - Mer av dig





     



   



   











 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 februari 2023 21:38

 

Vilken fantastiskt rolig och trevligt kväll (känns ju lite "konstigt" att skriva så, men...)

Eftersom vi har den här kvällen då varit samlade och haft Tack till Olssons!


De har bott här nere sedan hösten 2009, så det är ju ett ganska så BRA tag!


Men nu så kommer de styra kosan väster ut, mot västkusten och Smögen!



Under den här kvällen så har det då hållits en hel del tal & tacktal!


Kvällen började med att de fick ställa sig och bara "Olssons Fredagspizza", som de då har gjort

i ganska så många år!

Jag vet inte, men verkar ju vara i stort sätt samma/likadant "pålägg" på varje vecka!



Alltså, nu tror ju jag att det lär få bli en hel del bilder och så istället...känns lite svårt att 

skriva så mycket mera!



~~~men inte några bilder i någon speciell ordning, utan bara...~~~







     




   

Pizza serverades det lite på olika stationer...

 

 

 

Kaffe & glass till efterrätt...

 

 

 

 

 

     

 

 

 

TACK för den här kvällen!



      













 

 

 

Av Hanna Boman - 11 februari 2023 15:23

NU så har det blivit ännu en Jobblördag, som har gått väldans bra! Men vi hade verkligen hur mycket som helst att göra, denna gången hann jag knappt blinka mellan kunderna/gästerna (jag säger "gäster", då det är i café...)!


Och ja, jag jobbar ju den korta tiden (11-14)...så under den tiden var det verkligen att göra! Jag sitter ju bara i kassan, medan andra är i köket o brer mackor!


Sen så finns det ju den eller de som håller till och diskar, sånt som med måste göras!



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand


#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 

 

#1lokacitron

#1ciabatta  #1wienerbröd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards