Alla inlägg under september 2020

Av Hanna Boman - 11 september 2020 22:13

Nu ikväll så har Henrik & jag varit bort till mamma, och var väldigt längesen sist (jag minns inte när det var exakt sist).


Men det var trevligt och gott att äta RÄKMACKA OSTKAKA till efterrätt!



Efteråt sen så spelade vi UNO, vilket är roligt att spela om man av tre spelomgångar får vinna...men jag vann inte en gång alls. Men äsch då, det var roligt ändå...trots att jag inte fick turen att vinna.

Vem vet, nästa gång kanske det är min tur att vinna!



#landgång  #räkmacka  #cider  #ostkaka  #sylt #grädde  #uno

 

 

 

 

 


/Tjingeling







   












   


Av Hanna Boman - 11 september 2020 16:22

TEMADAG!

 

 

 

 


Hur många just idag käkat kebabtallrik/kebabrulle/kebab i pitabröd med tanke på att det är KEBABENS DAG?

Jag har ju inte ätit någon kebab sedan jag var barn, för nu om jag ska äta något sådant...då föredrar jag hellre gyrosrulle/kycklingrulle

Fast nu så är jag nog lite sugen på att äta just KEBAB nån gång framöver, bara för att det var så grymt längesedan!




#kebabensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 10 september 2020 19:52




 

 

Nej, det är ju inte riktigt inställt nu när det är så man får komma o väga sig ihop med Kristina i lokalen och då är det endast vägnig & shoping som gäller på plats!

 

Sen är det LIVE-sända workshops, men då är man ju inte där utan hemma i sin egen lilla vrå!

 

Den här veckans ämne handlade om TRÄNING som enligt mig var en ett riktigt roligt ämne att diskutera med varandra under den LIVE-sända workshops!

 

 

Men vad visade den "usla" vågen idag då jag skuttade upp på den? Det är ju nästan så jag inte vill berätta det här, men när jag en gång alltid talat om det här...då får jag ju för sjutton göra det nu med!

Med andra ord så visade våguslingen 73,0 kg som resulterade i +0,8 kg.

 

 

Skärpning till nästa vecka Hanna, och det med råge!

 

 

 

#inställt  #coronapandemi  #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 september 2020 22:08

TEMADAG!

 

 


Jodå, idag är drt visst SALAMINS DAG bland dessa TEMADAGAR! Och jag är nog den som ofta köper hem SALAMI som smörgåspålägg, i många olika smaker!

Jag kan ju säga utan att ljuga allt för mycket, att jag älskar verkligen SALAMI!


#salaminsdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 september 2020 18:36

TEMADAG!

 

 


Jaha, idag så är tydligen "SKÄGGETS DAG"...bland dessa TEMADAGAR!


Vad ska man säga om detta då, hehe! "grattis till alla som har skägg!"




#skäggetsdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 3 september 2020 20:03

 









Nu är det ju inte helt inställt med ViktVäktarna, med tanke på att det hålls ju vägning & shopping under två tider på torsdagarna. Det enda som är fortfarande inställt är ju workshopen på plats, men det fixas ju sedan med 

LIVE-sända Workshops två gånger (en på morgonen och en på kvällen).


Dagens workshops, handlade om "tiden, hur ska man få den till att räcka till?"



Jahaja, vad visade den där vågen idag då när jag "skuttade" upp på den? Mnjo då, visst var den väl åtminstone lite snäll mot mig...med tanke på att den visade 72,2 kg som resulterade i -0,3 kg.











 












 











Av Hanna Boman - 2 september 2020 22:32

Under eftermiddage idag så "dejtade" jag o Maria utanför Gelato  för att ta en fika för första gången på väldigt länge egentligen.


Jag för min egen del valde att ta en vanlig fika, medan Maria beställde en "Italiensk sallad".

För min del så det då bli en Belgisk våffla med caffe latte som verkligen var jättegott!




TACK för stunden idag Maria!

  




#gelato   #caffelatte  #belgiskvåffla









 
















 


Av Hanna Boman - 1 september 2020 22:17

TERMIMSTART!

 

Ikväll så har det återigen varit övning med Second Voice, där vi var ganska så många /fast vi satt ju med Coronaavstånd...vilket man ska göra nu och definitivt jätteviktigt när man sjunger i en kör enligt rekomendationerna!

Eeeh, jag tyckte väl att det kändes lite sådär med att sitta på det viset...det blir liksom inte nån riktig sammanhållning!

Fast det funkade ju ovanligt bra ändå att sjunga.



Fortsättning följer senare... ;)






/Tjingeling




  








 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards