Direktlänk till inlägg 10 juni 2024

Kontakt med Habiliteringen och Hälsohuset

Av Hanna Boman - Måndag 10 juni 22:53

Idag så har jag för första gången varit i kontakt med både Habiliteringen Hälsohuset

Ringde först då till Habiliteringen, och det var dock efter telefontid som är klockan (8-9:30 i receptionen)

Så jag lämnade ett meddelande på deras röstbrevlåda.

För det är nämligen så att jag nu behöver förnya min färdtjänst, som går ut den 30 juni och då behöver jag ju ett nytt läkarintyg för att det ska gå igenom.


Men nu då sedan en tid tillbaka så finns det inte nån läkare längre på Habiliteringen, som jag kan tycka är hur konstigt som helst... utan då är det vårdcentralen som ska ta hand om det istället (inget som man inte har fått nån info om alls, förrän nu då när jag ringde...)


Så då blev det att jag provade att ringa till Hälsohuset, vilket jag gjorde i stort sätt med en gång. Och de hade en tid för att ringa upp mig under eftermiddagen klockan 15!

Och JA, nu visade ju inte uret 15 exakt...utan strax efter (men gjorde ju inget)


Var väl bara lite halvsvårt att försöka förklara för sjuksköterskan vad jag ville, men det gick bra. Det är ju inte så att jag är en sån som verkligen springer ner väggarna på vårdcentralen direkt, men en tid fick jag för att träffa en läkare nästa vecka!





#regionblekinge

#habiliteringen  #hälsohuset 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Fredag 21 juni 21:59

?som senare kommer plockas bort för att sedan läggas i ett helt nytt inlägg! /tjo & tjim ...

Av Hanna Boman - Fredag 21 juni 09:42

                                                ...

Av Hanna Boman - Fredag 21 juni 09:19


HOPPSAN!   Nu så fyllde Einar år för två veckor sedan (6/6), och då blev det lite kalas för honom igår ute på Långö. Så där var mamma/farmor & pappa/farfar & Charlotte och fasterHanna som kom lite senare efter att ha varit på Lövmarknaden innan! ...

Av Hanna Boman - Torsdag 20 juni 21:42

Nu så har man varit uppe på stadens gator och torg som i stort sätt många andra har varit denna dagen på årets LÖVMARKNAD! Det här är en markand som varit igång alltid dagen innan midsommarafon sedan väldigt lång tid tillbaka (tradition)!     ...

Av Hanna Boman - Torsdag 20 juni 20:57

nu så kommer det ytterligare några bilder till, som blir i ett eller två nytt/nya inlägg? ...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards